مديرعامل ایساکو: توسعه خدمات پس از فروش در دستور كار دولت قرار بگيرد

برگزاري دومين كنفرانس خدمات پس از فروش و گارانتي
16 آگوست, 2009
مدیرعامل ایساکو

نخستين كنفرانس ملي راهكارهاي توسعه خدمات پس از فروش و گارانتي در ايران به همت دو شركت ايساكو و سايپا و با هدف شناسايي نقاط ضعف و قدرت خدمات پس از فروش و گارانتي در ايران و معرفي دستاوردهاي داخلي در اين زمينه برگزار شد.
ناصر بيكزاده مرزباني مديرعامل شركت تامين قطعات و خدمات پس از فروش ايران خودرو (ايساكو) در اين همايش با بيان اينكه توسعه صنعتي در تمام كشورها مراحل مشابهي دارد كه عبارتند از توسعه كمي، توسعه كيفي وخدمات پس از فروش، تصريح كرد: وضع خدمات پس از فروش در كشور ما در مقايسه با استانداردهاي جهاني بسيار پايين است كه اين به اين دليل است كه در ايران به تازگي به آن توجه شده است.
وي رعايت چند نكته را براي توسعه خدمات پس ازفروش در كشور ضروري دانست و عنوان كرد: اولين و مهمترين شاخص براي تثبيت و استمرار مقوله خدمات پس از فروش در كشور، قرار گرفتن توسعه آن در دستور كار دولت‌ها است.
مديرعامل شركت تامين قطعات و خدمات پس از فروش ايران خودرو (ايساكو) افزود: بايد از بالا به مقوله گارانتي و خدمات پس از فروش پرداخته شده و بر آن نظارت صورت گيرد كه خوشبختانه از اوايل امسال با لايحه حمايت از مصرف‌كنندگان شاهد اين امر بوديم اما نظارت جدي بر آن در زمان اجرايي شدن شرط اصلي توسعه آن است.
وي با اشاره به اينكه الزام شركت‌هاي صنعتي به تامين حداقل استانداردهاي جهاني در مورد رضايت مشتري شرط ديگر توسعه خدمات پس ازفروش است، بيان كرد: در كشورهاي پيشرفته حداقل رضايت مشتري 80 درصد و حداكثر آن 95درصد است.
بيكزاده مرزباني در ادامه گفت: استفاده از سيستم‌هاي مكانيزه به منظور كسب رضايت مشتري در گستره كشوري، توسعه شبكه نمايندگي‌ها به نحوي كه مشتري به آسان‌ترين شكل ممكن دمات را دريافت كند، توسعه كيفي خدمات پس از فروش از طريق ايجاد شبكه‌هاي آموزش به روز فني و آموزش نحوه تعامل با مشتري در شركت‌هاي توليد كننده و انتقال دايم آن به نمايندگي‌ها از ديگر پيش‌شرط‌هاي لازم براي توسعه خدمات پس از فروش در كشور است.
وي اضافه كرد: همچنين براي تحقق اين هدف بايد زير‌ساخت‌هاي مطلوبي در تجارت الكترونيكي بين سيستم‌هاي بانكي، توليدكنندگان ونمايندگان به وجود آيد چرا كه بدون مكانيزه كردن سيستم‌هاي فروش و تبادلات مالي بين نمايندگي‌ها و توليدكنندگان توسعه خدمات پس از فروش امري غير قابل دسترس است.
مديرعامل شركت تامين قطعات و خدمات پس از فروش ايران خودرو در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم به نقطه‌اي برسيم كه توليدكنندگان ايراني خود را ملزم به توجه به مقوله گارانتي بدانند و براي آن خود را آماده كنند.