باید توانمندسازی شرکتهای خدمات پس از فروش در دستور کار دولت قرار گیرد

ای کاش مسئولین بخش دولتی کمی گارانتی را جدی تر میگرفتند
۱۳ خرداد, ۱۳۹۳
شرکتهای بزرگ در ارائه دانش خود به سایر شرکتها تلاش کنند
۱۳ خرداد, ۱۳۹۳

نمیتوان امیدوار بود که به خودی خود توسعه خدمات پس از فروش در شرکت های خدمات دهنده اتفاق بیفتد.

به گزارش ستاد خبری کنفرانس حمید رضا خانپور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای تهران در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و گارانتی با تاکید بر این که به خدمات قبل از فروش نیز باید توجه کافی شود، افزود: حتی اگر به قبل از تولید برگردیم، باید بحث آموزش و تقویت زیر ساختهای فنی عوامل موثر بر ارائه خدمات پس از فروش را نیز جدی بگیریم چرا که اگر در این پشتوانه سازی اشکالاتی وجود داشته باشد، خود به خود محصول نهایی سالم، مرغوب و با کیفیت نخواهد بود.

وی در ادامه فرآیند تولید را به یک زنجیره تشبیه کرد و افزود:اگر چرخه تولید تا مصرف را به شکل یک زنجیره در نظر بگیریم خواهیم دید که همه حلقه های این زنجیر به هم مرتبط است و اگر یک حلقه یا بخش نادیده گرفته شود، این ارتباط منفصل خواهد شد.

وی افزود اگر به خواسته های مشتریان توجه کنیم و اجازه دهیم درباره اشکالات کالای تولیدی اظهار نظر کنند، خیلی از مشکلات تولیدات بعدی برطرف خواهد شد.

خانپور با تاکید بر این که اجازه نداریم کالاهای بی کیفیت و کم کیفیت در بازار ارائه کنیم افزود باید کالای تولیدی را عیب یابی کرد و دید مشکل به وجود آمده از کجاست تا با توجه به خط آخر تولید و توجه به رضایت مشتری، بتوانیم کالای کیفی و مرغوب تولید کنیم .

 

خانپور افزود البته باید دولت انگیزه های لازم را در شرکتهای خدمات پس از فروش ایجاد کند تا زمینه توسعه روز به روز بیشتر گردد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای تهران با بیان این که خدمات پس از فروش از دو محور  قابل طرح است افزود بازار تولیدی نیازمند داشتن یک مشتری دائمی برای فروش محصولات و ارایه خدمات مناسب به مردم است و خواسته مردم به عنوان مصرف کننده نیز دریافت خدمات مناسب و استفاده از کالاهایی است که از سلامت و امنیت برخوردار باشد.

وی ادامه داد وظیفه بخش دولتی حاکمیت است که به هر دو مجموعه یعنی تولید کننده و مصرف کننده باید توجه ویژه داشته و تلاش کند  تا در زمینه خدمات پس از فروش و گارانتی فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر است ششمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و گارانتی با حضور چهره های فعال این عرصه در مرکز همایشهای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد .