خدمات پس از فروش در ایران تبدیل به بیزنس شده است

تولید ملی بدون خدمات پس از فروش کاری بی‌ثمر است
۱۲ شهریور, ۱۳۹۸
اهمیت بحث محتوا در خدمات پس از فروش
۱۲ شهریور, ۱۳۹۸

رئیس انجمن صنفی لوازم صوتی و تصویری در یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران گفت: خدمات پس از فروش در ایران تبدیل به بیزنس شده است.

یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

محمد‌رضا شهیدی، رئیس انجمن صنفی لوازم صوتی و تصویری در این کنفرانس به ارایه تجربیات خود در این حوزه پرداخت و گفت: به دلیل فراوانی استفاده مردم از تلویزیون می‌توان تقریبا می‌توان گفت که با بازار ۸۰ میلیونی در ایران مواجه‌ایم. سرعت تعمیر تلویزیون برای مردم خیلی مهم است به همین دلیل نمی‌توانیم به تعطیلات  فکر کنیم.

وی ادامه داد: ما شبکه گستره‌ای داریم. به طوری که شرکتی مثل سامسونگ بالای هزار نمایندگی در ایران دارد. برای انتخاب شخصی که به عنوان نماینده خدمات پس از فروش به خانه‌های مردم می‌رود باید نکاتی چون رعایت مسائل اجتماعی تا موارد فنی، پاسخ‌دهی و نظارت و کنترل او را مورد توجه قرار داد. مهم‌ترین بخش در این حوزه گرفتن فیدبک مثبت از مشتریان است. ما در سیستم‌های پیامکی، اینترنتی این بازخورد‌ها را دریافت می‌کنیم. شهیدی افزود: درباره مساله آموزش این افراد خیلی کار کردیم و حدود ۱۱‌هزار نفر را در حوزه صوتی‌تصویری و تلویزیون آموزش دادیم. آموزش‌های  ابتدایی خود را در ابتدا مدیون ژاپنی‌ها و سپس کره‌ای‌ها هستیم و سعی کردیم پس از آن این آموزش‌ها را بومی کنیم و بهترین خدمات را داشته باشیم. خدمات پس از فروش را  از آن‌جایی مهم می‌دانیم که معتقدیم با افزایش خدمات پس از فروش بازار بهتری خواهیم داشت اما متاسفانه خدمات پس از فروش در ایران تبدیل به بیزنس شده است.