اهمیت بحث محتوا در خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش در ایران تبدیل به بیزنس شده است
۱۲ شهریور, ۱۳۹۸
نقش رضایت‌مندی مشتریان در سودآوری کالا و خدمات
۱۲ شهریور, ۱۳۹۸

مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه خودروسازی بهمن در یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران بر اهمیت بحث محتوا در خدمات پس از فروش تاکید کرد.

یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه خودروسازی بهمن در این کنفرانس گفت: خدمات و انسان رابطه مشترکی دارند. ما در کشوری هستیم که در جنبه‌های خاص خدمات، نگهداری و همراهی مشتری دچار مشکل هستیم.

وی تاکید کرد: باید در سطح دسترسی مشتریان به خدمات پس از فروش بازنگری صورت گیرد. بحث محتوا در خدمات پس از فروش اهمیت ویژه‌ای دارد و این‌که ما بتوانیم محتوای مناسبی تهیه کنیم، کار دشواری است و محتوا باید به تناسب نوعِ طراحی هر محصول ارایه شود.

نظری با بیان این‌که معمولا در ایران یا یک محصول تمام شده را در اختیار داریم که نمی‌توانیم به محتوای آن دسترسی داشته باشیم یا آن‌که در داخل محصولی تهیه کرده‌ایم که مهندسان در حین طراحی توجهی به محتوا نداشته‌اند، گفت: به این ترتیب در خدمات پس از فروش دچار مشکل می‌شویم. چون نگاه خدماتی در طراحی نداشته‌ایم.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم که در ابتدای فرایند هر خدمات پس از فروشی که می‌خواهیم ارایه دهیم، مطالعه جامعی از شرایط طراحی محصول داشته باشیم. معمولا چارچوب‌های خارجی را می‌خواهیم در داخل کشور هم اجرا کنیم که عدم رضایتمندی مشتری را در پی دارد. بخشی از خدمات پس از فروش برای تکرار خرید مشتری است. امروزه در دنیا ساختن محتوای بازاریابی بسیار مورد توجه است.

نظری یادآور شد: خدمات هیچ محصولی با محصول دیگر برابر نیست و لطف کنید از خدمات تکراری استفاده نکنید. مشتریان امسال شما برابر با مشتریان پارسال شما نیستند. آن‌ها مورد هجوم اطلاعات بسیاری هستند و به شدت در حال مقایسه شما هستند. بنابر این باید خدمات بعد از فروش همواره مورد بازنگری قرار گیرند.