رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع در یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران به نقش رضایتمندی مشتریان در سودآوری کالا و خدمات پرداخت.
یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران در سالن همایشهای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
محمد باقر معتمد، رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع در این کنفرانس طی سخنانی اظهار کرد: خدمات پس از فروش شامل برآورده کردن نیازهای مشتری بالفعل در تمامی حوزههاست. شناسایی و برآوردهسازی نیازها به عنوان ابزار خدمات پس از فروش شناخته میشود. مانند حمل و نصب و راهاندازی و سرویس در محل.
وی گفت: اصولا در دنیای امروزی خدمات پس از فروش همراه با کیفیت کالا از الزامات ارایه خدمت به مشتری نهایی است. ارایهکنندگان کالا و خدمات مزایای رقابتی را ضمیمه خدمت یا کالای خود مینمایند.
رضایت مشتریان از خدمات پس ازفروش نقش مهمی در سودآوری محصولات ایفا میکند. کمیسازی خدمات پس از فروش مهماست. هر مشتری دیدگاه خاص خودش را دارد و باید نیاز مشترک مشتریان را درنظر گرفت و کیفیت خدمات پس از فروش را بالا برد.
معتمد افزود: تولیدکنندگان در صنف ما هم ملزم به ایفای نقش خود در کسب رضایت مشتری و حفظ حقوق مشتریان هستند و من حفظ حقوق مشتریان را مهمتر میدانم. ما استاندارهای اجباری و تشویقی را به منظور افزایش کیفیت خدمات قرار دادهایم. به تولیدکندگان پیشنهاد کردهایم که به مشتریان و کارکنان خودشان آموزش دهند. وی در پایان گفت: همچنین فروش سبز را مد نظر قرار دادهایم. به این معنی که کالای استفاده شده را به ما تحویل دهند و برای خرید کالای بعدی از ما تخفیف بگیرند که به بهیهسازی مصرف انرژی و مشتریمداری میانج