رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه: خدمات پس از فروش زیر مجموعه حقوق شهروندی است

دکتر مجتبی نظری فعال خدمات پس از فروش: انتظارات مشتریان یک امر نسبی است
۱۲ خرداد, ۱۳۹۵
مشاور وزیر صنعت عنوان کرد: برگزاری این کنفرانس از جنس مشتری مداری است
۱۲ خرداد, ۱۳۹۵

محمد باقر معتمد رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع  با سخنرانی در هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران درخصوص حقوق شهروندی در خدمات پس از فروش گفت: خدمات پس از فروش زیر مجموعه حقوق شهروندی است و حقوق شهروندی یکی از مهم ترین زیر ساخت های هر جامعه ای است.

هر جامعه ای خودش باید پیگیر حقوق خودش باشد. اما متاسفانه خیلی وقت ها این مهم به مسائل سیاسی گره می خورد . اما همیشه اینطور نیست ، ما باید حقوق شهروندی را جدا از مسائل سیاسی ببینیم و با آن برخورد منطقی داشته باشیم.

  وی ادامه داد: توجه به نیاز مصرف کنندگان بیش از گذشته احساس می شود . در این دوره اطلاعات به سرعت انتقال یافته و رقابت را پیچیده تر می کند. بنابراین باید به حقوق مصرف کنندگان بیش از پیش احترام بگذاریم.

 معتمد تصریح کرد: در کنفرانس هایی که شرکت می کنم بدنبال روش های مشتری مداری هستم و بدنبال این هستم که حقوق شهروندی و مشتری مداری را بیابم.

رئیس اتحادیه شوفاژو تهویه  در خصوص ویژگی خدمات پس از فروش در دوره حاضر گفت: در این همایش ها در سال های اخیر بنگاه ها و کارگاههای کوچک و بزرگ مطرح می کنند که بدنبال حقوق شهروندی و حفظ مشتریان هستند. حفظ مشتری کنونی اهمیت بیشتری از پیدا کردن مشتری جدید دارد و واحدهای بازاریابی و بازرگانی موفق بیشترین انرژی خود را در این مقوله می گذارند.

وی درخصوص شاخصه های مشتری مداری گفت: داشتن کارمندان و کارکنان راضی از بنگاه یکی از مهمترین اصول مشتری مداری است.  کارمندان راضی مشتری را برای شرکت حفظ می کنند، چون از بنگاه خود رضایت دارند. از دیگر عوامل مهم و موثر در مشتری مداری داشتن روابط انسانی است . داشتن روابط انسانی کمک می کند تا مشتری مداری داشته باشیم. در بازارها و بازاریابی سنتی به داشتن روابط انسانی توجه زیادی می شد . اما امروزه ما از آن غافل شده ایم.

محمد باقر معتمد  گفت:  ما در حوزه خودمان که به حوزه  ساختمانی مرتبط می شود به اعضاء آموزانده ایم که امیدواری به رشد داشته باشند. به اعضاء یاد داده ایم که رقابت پذیری وجود دارد، همانطور که مشتری می داند این رقابت وجود دارد. بنابراین آنها با این شرایط بازار به رقابت سالم با هم می پردازند.

معتمد تصریح کرد: در این شرایط مشتری به خدمات قبل، حین و بعد از فروش توجه می کند. مشتری وقتی می خواهد خرید کند از کیفیت کالا و خدمات می پرسد. پس خدمات پس از فروش اهمیت فوق العاده ای برای مشتری  دارد.

این فعال صنفی در پایان گفت: امیدواریم در صنف تهویه و شوفاژ بتوانیم به مشتریان خدمات خوبی ارائه کنیم.