در آینده خدمات پس از فروش به خدمات همراه فروش تبدیل خواهد شد

ورود تکنولوژی های جدید را به بازار باور کنیم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۶
خدمات پس از فروش بصورتی نامحسوس در سند اقتصاد مقاومتی وجود دارد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۶

حسین اسلامی قائم مقام شرکت فناپ دیگر سخنران نهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران با بیان این موضوع که سوالات در زمینه کسب و کار تغییر نکرده است افزود: امروزه فقط نگاه بازار تغییر پیدا کرده است. اگر دیدیم که در شرکتی فقط هدف بالا رفتن ثروت و درآمد زایی است، به احتمال زیاد این شرکت دانش بنیان نیست . چون در شرکت های دانش بنیان هدف هم افزایی علم و ثروت است. از طرفی تجاری سازی نتیجه تحقیق و توسعه است و ادامه دادن راه گذشته ساده ترین راه می باشد. بنابراین نگاه متفاوت به مسائل قدیمی و راه حل های جدید دغدغه شرکت های دانش بنیان است.

  وی ادامه داد: در بازارهای جدید که تکنولوژی محور و دانش بنیان است، خدمات پس از فروش یعنی اینکه تلاش می شود شما با رضایت مندی از خدماتی که دریافت کرده اید این خرید را تکرار کنید. به روز بودن هم یکی از چیزهایی است که در شرکتهای دانش بنیان مورد توجه قرار دارد. یکی از موضوعات جدید  که  به روز بودن را در شرکتهای دانش بنیان تسریع می کند، بحث برگشت پذیری اطلاعات است.

اسلامی تصریح کرد: امروزه گارانتی و وارانتی در حوزه تکنولوژی های جدید اطمینان شما از برگشت پذیری اطلاعات است. مثلا” شما در تلویزیون های جدید با آپشنی جدید به نام ipTV مواجه می شوید که به شما این امکان را می دهد تا برنامه های تلویزینی را تا چند ساعت قبل که از دست شما خارج شده را برگردانده و شما آن برنامه را مشاهده کنید. 

قائم مقام شرکت فناپ گفت: در آینده خدمات پس از فروش معنی نخواهد داشت. بلکه خدمات همراه مشتری خواهد بود. یعنی دستور دهنده کسی است که خدمات را دریافت می کند و اگر شما خدمات مناسبی نداشته باشید مشتری شما را حذف خواهد کرد.