کسانی که کار خدمات پس از فروش را انجام می دهند باید مهارتهای فردی زیادی داشته باشد

بر روی کلمات مورد استفاده در برخورد با مشتری کار کرده ایم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۶
تصاویر نهمین دوره کنفرانس
مرداد ۱۲, ۱۳۹۶

دکتر جواد الهی کارشناس حوزه خدمات پس از فروش و گارانتی به عنوان آخرین سخنران در این کنفرانس به موضوع مهارتهای ارتباطی برای نیروهای خدمات پس از فروش پرداخت و گفت: دنیای امروز دنیای تغییر است و تغییرات آنقدر زیاد است که ما را خسته می کند. تعهد به مشتری یعنی نفوذ به اقتصاد آزاد که آن هم خیلی از چرخ ها را می چرخاند. اما از خدمات پس از فروش می شود سوء استفاده های زیادی صورت بگیرد که نمونه های زیاد آن در شرکت های مختلف وجود دارد.

 وی ادامه داد: خدمات پس از فروش یک مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد و ما باید روح آن را در مدل های کسب و کار ایجاد کنیم. اما متاسفانه فرهنگ های خدمات پس از فروش در شرکت های خارجی در ایران دچار آسیب شده و رو به عقب حرکت می کند.

   جواد الهی گفت: در کنار استفاده از مهارت های مدیریتی و فنی باید از ابزارهای مناسب نیز در هر شغلی استفاده کنیم. هوش یکی از دارایی هایی است که خداوند به ما ارزانی داشته است. هوش در حد بالای خودش به نبوغ تبدیل می گردد. کسانی که کار خدمات پس از فروش را انجام می دهند باید مهارتهای فردی زیادی داشته باشد. البته باید تعادل بین مهارتها و هوش هایمان برقرار کنیم .

  این کارشناس حوزه خدمات پس از فروش و گارانتی ادامه داد: برای موفقیت در این صنعت باید عزت نفس بالایی داشته باشیم. باید مهارتهای درون فردی و میان فردی را در میان افرادمان افزایش دهیم. یکی از مهارتهای مهم در خدمات پس از فروش زبان بدن است. نوع لباس ، نوع عطر ، نوع آرایش و حتی نحوه صحبت کردن با تلفن به شدت در انجام موفق این شغل موثر است. زبان بدن اهمیت دارد چون بیان احساس است.