مهندس امامی: حمایت از خدمات پس از فروش وظیفه دولت است

تصاویر دهمین دوره کنفرانس
آبان ۲۱, ۱۳۹۷
محمد‌باقر معتمد: اتحادیه‌ها می‌توانند بر کیفیت خدمات پس از فروش نظارت کنند
آبان ۲۲, ۱۳۹۷

دبیر دهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران گفت: توجه به خدمات پس از فروش وظیفه دولت است اما متاسفانه هنوز اقدامی برای حمایت جدی از برگزاری کنفرانس خدمات پس از فروش انجام نداده است.

مهندس محمدعلی امامی «دبیر دهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران» در این برنامه که صبح ۲۱ آبان ۱۳۹۷ در سالن شهریار دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این کنفرانس به مهمترین گردهمایی خدمات پس از فروش  تبدیل شده است و این نشان‌دهنده دغدغه تمام شرکت‌کنندگان در کنفرانس است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این کنفرانس از سال ۱۳۸۷ افزود: هنگامی که نخستین دوره این کنفرانس را برگزار می‌کردیم با توجه به این‌که ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود، شاهد استقبال خوبی بودیم. این کنفرانس در واقع گردهمایی دانشگاه، صنعت و مدیران صنایع است. بی‌شک بدون انتقال دانش موفق نخواهیم بود.

مهندس امامی با ابراز تاسف از این‌که برخی شرکت‌ها خدمات پس از فروش را ابزاری برای تبلیغات و بازاریابی می‌دانند، تصریح کرد: نمی‌توان به خدمات پس از فروش به عنوان خدمات سطحی نگاه کرد زیرا امروزه مشتریان آگاه‌تر شده‌اند.

به گفته او، توجه به خدمات پس از فروش وظیفه دولت است اما متاسفانه هنوز اقدامی برای حمایت جدی از برگزاری کنفرانس خدمات پس از فروش انجام نداده است. البته تماس‌هایی از سوی برخی دولت‌مردان برای برگزاری این کنفرانس صورت گرفت اما به این صورت که تمامی این ۱۰ دوره برگزار شده از سوی بخش خصوصی را نادیده بگیرند و خودشان نخستین دوره آن را برگزار کنند! این نشان می‌دهد که احساس نیاز برای برگزاری چنین همایشی در دولت به وجود آمده است اما آن‌ها در انتظار زمین خوردن ما هستند.

دبیر دهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران با اشاره به رونمایی از دو کتاب «مدیریت خدمات پس از فروش پیشرفته» و «مدیرت خدمات پس از فروش» در دوره‌های ششم و هشتم این کنفرانس گفت: مطمئنم در صورت راه‌اندازی رشته دانشگاهی «خدمات پس از فروش و پشتیبانی» این کتاب‌ها می‌توانند به عنوان منبع درسی ارایه شوند. در صدد انتشار کتاب سوم برای انتشار مقاله‌های برگزیده این کنفرانس بودیم که میسر نشد اما در دوره یازدهم حتما از سومین کتاب کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران رونمایی می‌کنیم. در ۹ دوره گذشته، ۱۵۰ مقاله به دست ما رسید.