محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی با سخنرانی در هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران با موثر خواندن این کنفرانس گفت: من از سال های گذشته در این همایش حضور داشته ام اما اینطور نیست که همیشه در این همایش صحبت می کنم.  من خیلی از وقت ها در این کنفرانس شاگردی می کنم و چیز یاد می گیرم.

طحان پور گفت: امسال برگزاری هشتمین کنفرانس خدمات پس از فروش با افتتاح دهمین مجلس شورای اسلامی مصادف شده است. افق ما در این دوره روشن است. امیدواریم روزهای خوشی داشته باشیم. مشکل ما کسانی هستند که افتخارشان این است که شناسنامه شان سفید است.

وی ادامه داد: هیچ کس نمی تواند جلوی پیشرفت علم و تکنولوژی را بگیرد. باید با پیشرفت های روز در دنیا همراه شویم نباید در مقابل این پیشرفت ها بایستیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: گرفتاری های این مملکت این است که هر کسی که اطلاعاتی ندارند متاسفانه در حوزه غیر تخصصی ورود میکند. الان دیگر کسی از قبل برای جهیزیه خرید نمی کند. مردم 20 روز قبل از عروسی خرید جهیزیه را انجام می دهند.

طحان پور در خصوص نگاه نو در صنعت گفت:  یک نسلی در حال تمام شدن هست و یک نسلی دارد رشد می کند. نباید نگران آینده باشیم، باید امید داشته باشیم . 

این فعال صنفی ادامه داد: یک روز در جایی گفتم که آقای نعمت زاده ، نعمتی برای صنعت کشور است. ایشان اهل و از جنس صنعت است. هیچ وقت یک تولید کننده خوب نمی تواند یک فروشنده خوب باشد.

طحان پور گفت: مسئولین گوش ما را کر می کنند که کالای چینی خوب نیست بعد توصیه می کند که بروید خودروی داخلی بخرید. آنوقت در رادیو تبلیغ یک ماشین برند چینی را می کنند.

محمد طحانپور رییس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه رکودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد گفت: دلیل این امر این است که مردم به اندازه نیاز خود کالا خرید می‌کنند. خوشبختانه به جایی رسیده ایم که وقتی چند روز پیش برای خرید لامپ و شیرآلات به یکی از فروشگاه های لوازم خانگی رفتم مشاهده کردم که این کالاها گارانتی و خدمات پس از فروش دارند. هرچند بعضی از این کالاها چینی بودند .

وی تصریح کرد: ما امروزه شاهد این هستیم که برخی از این کالاها خدمات پس از فروش ارائه می کنند و  نشان می دهد در سال های گذشته درست عمل کرده ایم . این برای خودش جای خوشحالی دارد. به آقای امامی گفتم  من خوشحالم که امروز در کنفرانس نیز بیشتر از گذشته آمده اند. این نشان می دهد که رویه رو به رشد است.

طحانپور با تاکید بر اینکه لازمه ماندگاری تولیدکنندگان وجود دانش و تکنولوژی است گفت: تولیدکنندگانی که اتوبوسی وارد این صنعت شده اند باید اتوبوسی هم از این صنعت خارج شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان در خصوص راهکار خدمات پس از فروش در کشور گفت: مشکل ما امروز در خدمات پس از فروش 118 است. هر کس می رود و پول می دهد و شماره اش را ثبت می کند. بعد می رود با هر وضعیتی سرویس می کند. این به اعتبار ما در صنعت لطمه می زند.

 وی ادامه داد: تولید کننده ها و شرکت هایی که خدمات پس از فروش ارائه می دهند ،  نباید به اعتبار کالاهای داخلی لطمه بزنند. ان شاءالله خیلی از این کالاهای بی کیفیت امسال جمع می شوند.

طحان پور در پایان با اشاره به حمایت از کالای و تولید ایرانی گفت: ما حامی کالای ایرانی هستیم، اما می گوییم ایرانی ، کالای خوب ایرانی بخر.

حامیان

حامیان صنفی

حامیان علمی