هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران یازدهم خرداد ماه 1395 در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با سخنرانی دبیر همایش سید محمد علی امامی افتتاح شد.

 به گزارش ستاد خبری هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران ،این کنفرانس هر ساله به منظور تبیین جایگاه خدمات پس از فروش و بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مختلف در این حوزه برگزار می گردد.

 در این همایش  محورهایی از جمله نقش پشتیبانی در اجرای پروژه های بزرگ ، جایگاه پشتیبانی در زنجیره های تامین ، جایگاه مشتری مداری در توسعه خدمات پس از فروش، راهکارهای خدمات پس از فروش  در ایران، جایگاه قطعه سازان در موفقیت برنامه های خدمات پس از فروش شرکت ها و بررسی موانع حوزه خدمات پس از فروش ایران در بازارهای جهانی  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این کنفرانس علاوه بر حضور چهره های فعال عرصه خدمات پس از فروش، محمد علی گودرزی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی و محمد باقر معتمد رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع حضور داشتند.

سید محمد علی امامی دبیر هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: در چهار سال گذشته ما انتخاب واحد برتر را در حوزه گارانتی و خدمات پس از فروش داشتیم که امسال بنا به منوال این مهم را خواهیم داشت. همچنین شرکت های برتر در این حوزه همانند گذشته انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در این کنفرانس تصمیم گرفتیم با توجه به اهمیت مدیریت در این حوزه انتخاب مدیر برتر را داشته باشیم.

 سیدمحمد علی امامی تصریح کرد: از دکتر گودرزی به عنوان مشاوزی صنعت و معدن تشکر می کنیم که همانند سال گذشته در این مراسم حضور داشتند در کتاب دوم خدمات پس از فروش با عنوان " خدمات پس از فروش پیشرفته" مقدمه نوشتند. خوشحالیم که از راهنمایی های دکتر گودرزی در راستای بهینه شدن این کنفرانس استفاده کرده ایم

 در ادامه این کنفرانس محمد باقر معتمد رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع  ه عنوان اولین سخنران در هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران در قسمتی از سخنرانی خود گفت: خدمات پس از فروش زیر مجموعه حقوق شهروندی محسوب می شود، اما متاسفانه خیلی وقت ها به مسائل سیاسی گره می خورد .

محمد علی گودرزی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در این همایش با ابراز خرسندی از برگزاری مداوم این کنفرانس گفت: برگزاری این این کنفرانس از جنس مشتری مداری است.

وی ادامه داد: امیدواریم بزودی بازنشستگان و پیشکسوتان جایشان را به جوانان و نخبگان بدهند و خوشحالیم از اینکه دوران نفت تمام شده است و دوران نخبگی فرا رسیده است.

 

محمد طحان پور در کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران:

ایرانی ، کالای خوب ایرانی بخر.

 محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی با سخنرانی در هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران با موثر خواندن این کنفرانس گفت: من از سال های گذشته در این همایش حضور داشته ام اما اینطور نیست که همیشه در این همایش صحبت می کنم.  من خیلی از وقت ها در این کنفرانس شاگردی می کنم و چیز یاد می گیرم.

  طحان پور گفت: امسال برگزاری هشتمین کنفرانس خدمات پس از فروش با افتتاح دهمین مجلس شورای اسلامی مصادف شده است. افق ما در این دوره روشن است. امیدواریم روزهای خوشی داشته باشیم. مشکل ما کسانی هستند که افتخارشان این است که شناسنامه شان سفید است.

وی ادامه داد: هیچ کس نمی تواند جلوی پیشرفت علم و تکنولوژی را بگیرد. باید با پیشرفت های روز در دنیا همراه شویم نباید در مقابل این پیشرفت ها بایستیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: گرفتاری های این مملکت این است که هر کسی که اطلاعاتی ندارند متاسفانه در حوزه غیر تخصصی ورود میکند. الان دیگر کسی از قبل برای جهیزیه خرید نمی کند. مردم 20 روز قبل از عروسی خرید جهیزیه را انجام می دهند.

طحان پور در خصوص نگاه نو در صنعت گفت:  یک نسلی در حال تمام شدن هست و یک نسلی دارد رشد می کند. نباید نگران آینده باشیم، باید امید داشته باشیم . 

این فعال صنفی ادامه داد: یک روز در جایی گفتم که آقای نعمت زاده ، نعمتی برای صنعت کشور است. ایشان اهل و از جنس صنعت است. هیچ وقت یک تولید کننده خوب نمی تواند یک فروشنده خوب باشد.

طحان پور گفت: مسئولین گوش ما را کر می کنند که کالای چینی خوب نیست بعد توصیه می کند که بروید خودروی داخلی بخرید. آنوقت در رادیو تبلیغ یک ماشین برند چینی را می کنند.

محمد طحانپور رییس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه رکودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد گفت: دلیل این امر این است که مردم به اندازه نیاز خود کالا خرید می‌کنند. خوشبختانه به جایی رسیده ایم که وقتی چند روز پیش برای خرید لامپ و شیرآلات به یکی از فروشگاه های لوازم خانگی رفتم مشاهده کردم که این کالاها گارانتی و خدمات پس از فروش دارند. هرچند بعضی از این کالاها چینی بودند .

وی تصریح کرد: ما امروزه شاهد این هستیم که برخی از این کالاها خدمات پس از فروش ارائه می کنند و  نشان می دهد در سال های گذشته درست عمل کرده ایم . این برای خودش جای خوشحالی دارد. به آقای امامی گفتم  من خوشحالم که امروز در کنفرانس نیز بیشتر از گذشته آمده اند. این نشان می دهد که رویه رو به رشد است.

طحانپور با تاکید بر اینکه لازمه ماندگاری تولیدکنندگان وجود دانش و تکنولوژی است گفت: تولیدکنندگانی که اتوبوسی وارد این صنعت شده اند باید اتوبوسی هم از این صنعت خارج شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان در خصوص راهکار خدمات پس از فروش در کشور گفت: مشکل ما امروز در خدمات پس از فروش 118 است. هر کس می رود و پول می دهد و شماره اش را ثبت می کند. بعد می رود با هر وضعیتی سرویس می کند. این به اعتبار ما در صنعت لطمه می زند.

 وی ادامه داد: تولید کننده ها و شرکت هایی که خدمات پس از فروش ارائه می دهند ،  نباید به اعتبار کالاهای داخلی لطمه بزنند. ان شاءالله خیلی از این کالاهای بی کیفیت امسال جمع می شوند.

طحان پور در پایان با اشاره به حمایت از کالای و تولید ایرانی گفت: ما حامی کالای ایرانی هستیم، اما می گوییم ایرانی ، کالای خوب ایرانی بخر.

 

دکتر مجتبی نظری فعال خدمات پس از فروش:

انتظارات مشتریان یک امر نسبی است

 دکتر مجتبی نظری فعال خدمات پس از فروش در هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران در سخنرانی خود به نقش انتظارات مشتریان و تاثیر شبکه های مجازی در این عرصه پرداخت و گفت:

برآورده کردن انتظارات مشتریان یعنی برآورده شدن توقعاتی که مشتریان دارند اما می دانیم که این امر بطور حتم و کامل محقق نمی شود. برآورده شدن انتظارات مشتریان یک امر نسبی است. اگر بخواهیم همه توقعات مشتریان را برآورده کنیم  باید همه سرمایه مان را صرف این کار کنیم و دیگر سودی در کار نخواهد بود.

 وی ادامه داد: در جایی وقتی به مشتری می رسیم که توقعات و انتظارات بیش از حد متعارف دارد، می بینیم که به صرفه نیست تا با آن مشتری کار کنیم بنابراین از آن مشتری می گذریم و به سراغ یک مشتری دیگر می رویم. پس انتظارات مشتریان یک امر نسبی است و لازم نیست که همه انتظارات مشتریان را برآورده کنیم  بلکه باید با آن منطقی عمل کنیم.

دکتر نظری در خصوص نقش شبکه های اجتماعی در فضای خدمات پس از فروش و پشتیبانی گفت: در شبکه های اجتماعی به بعضی از کانال ها اعتماد می کنیم، بعضی از آنها را تحلیل می کنیم و بعضی از کانال ها را می بینیم که بر ضد آنها تحقیق کنیم. در نتیجه با پیش فرض و نگاه به گذشته به سوی آنها می رویم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در این کانال ها در کنار لطیفه ها ، فیلم ها و کانال های جذاب به اطلاعات کنار آنها نیز دقت می کنیم . بنابراین این کانال ها برای تبلیغات ما موثر است، به بیان دیگر شبکه های اجتماعی رسانه ای موثرتر از خیلی از رسانه ها است.

وی افزود: شبکه های اجتماعی یک کانال ارتباطی است برای سیستم ما که یک خدمات پس از فروش خوب را معرفی کنیم.  در این رسانه نمی توانیم طولانی صحبت کنیم ، بلکه باید کوتاه و موثر سخن بگوییم.

دکتر مجتبی نظری در خصوص نحوه کار سخن گفتن و شیوه معرفی کالا در شبکه های اجتماعی گفت: دوره خبر مستقیم گذشته است. مخاطب از ما می خواهد که خیلی کوتاه و سریع به سراغ اصل مطلب برویم . او دیگر حوصله شنیدن خبرهای طولانی را ندارد. مخالب چیزی را می شنود که دلش می خواهد  .

فعال خدمات پس از فروش ادامه داد: جلب توجه یکی دیگر از ابزارهای موثر در کانال های شبکه های اجتماعی است. بنابراین باید این حس را در مخاطب ایجاد کنیم. تیترها تاثیر گذارند. تیترهای بزرگ و سنگین تاثیرگذار نیستند.  باید تیترها و عنوان ها را کوتاه و موثر انتخاب کنیم تا او را جذب کنیم.

دکتر مجتبی نظری درخصوص نحوه نگارش در شبکه های اجتماعی ادامه داد: شبکه های اجتماعی جای شخصیت پردازی نیست، جای دروغ گفتن نیست ، جای اشتباه کردن نیست. در شبکه های اجتماعی باید هوشمند و صادقانه عمل کنیم. چون مخاطب به راحتی می تواند با یک سرچ ساده تمامی اطلاعات لازم را در بیاورد .

وی ادامه داد: مخاطب دیگر نیازی ندارد تا به او اطلاعت زیادی بدهیم .او براحتی می تواند خودش به بنگاه های خدمات پس از فروش برود  و با یک دوربین و ضبط صوت کوچک و ساده بر روی گوشی موبایلش اطلاعات لازم را در بیاورد و برای بقیه هم بفرستد. بنابراین نباید به مخاطب دروغ گفت و باید واقعیات را باید بصورت موثر برای او تشریح کرد.

 

تقدیر از چهره های فعال در حوزه خدمات پس از فروش

 از هشت چهره فعال در حوزه خدمات پس از فروش در هشتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران تقدیر شد.

حامد حقی کلهر ، ابوالقاسم تیموری ، حمیدرضا رضایی، محمود افلاکی، روح الله موسیوند، غلامرضا یعقوب زاده طاری، هادی  علیپور ، احمد سعادتی سالم و سازمان صنایع دفاعی نوین لوح های تقدیر خود را از این کنفرانس دریافت کردند.

 

کتاب مدیریت خدمات پس از فروش پیشرفته رونمایی شد

 کتاب مدیریت خدمات پس از فروش پیشرفته تالیف مشترک سید صابر امامی و ابوالقاسم تیموری با مقدمه دکتر علی محمد گودرزی که توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است در حاشیه هشتمین کنفرانس خدمات پس از فروش رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ما در این مراسم علی محمد گودرزی مشاور وزیر صنعت و نویسنده مقدمه کتاب،سید صابر امامی و ابوالقاسم تیموری نویسندگان کتاب،دکتر هامون شریفی معاون سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی،روسای اتحادیه ها و اصناف مرتبط و جمعی از فعالین این عرصه،حضور داشته و از کتاب مذکور رونمایی کردند.

کتاب خدمات پس از فروش پیشرفته در نه فصل با موضوعات مروری بر خدمات پس از فروش،توسعه مفهوم ارتباط با مشتری،جایگاه قرارداد سطح سرویس در کیفیت خدمات پس از فروش،مدیریت ردیابی قطعات،بررسی تهدیدهای و فرصتها در برون سپاری خدمات پس از فروش،هزینه یابی چرخه تامین ،خدمات پس از فروش در شرکتهای چند ملیتی،مدیریت استراتژیک خدمات پس از فروش و بررسی حقوق خدمات پس از فروش منتشر شده است.

این کتاب با قیمت 7500 تومان در کتابفروشی های سراسر کشور در دسترس عموم است.

حامیان

حامیان صنفی

حامیان علمی