سید صابر امامی کارشناس حوزه خدمات پس از فروش و مولف کتاب دانشگاهی "مدیریت خدمات پس از فروش" در گفت و گویی با رادیو اقتصاد به بیان ابعاد موضوع خدمات پس از فروش و گارانتی در ایران پرداخت.

به گزارش خبرنگار ما سید صابر امامی که در برنامه عصرگاهی زنده رادیو اقتصاد حضور یافته بود گفت:بحث تامین خدمات پس از فروش موضوعی است که در سیستم اقتصادی و کسب و کارهای بین المللی بخشی از درآمدها را به سبد مالی شرکت ها می افزاید،در حالیکه در کشور ما این شکل را به خود نگرفته و بعضا ارائه دهنده گان کالا و خدمات هزینه آن را به نوعی هزینه ای سربار میدانند.

وی افزود: متاسفانه برخی تولیدکنندگان از خدمات پس از فروش به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده میکنند اما حقیقت در کشورهای دیگر شکل دیگری دارد.

امامی اضافه کرد:ناامیدی مردم از خدمات پس از فروش غیر متعهد منجر به گرایش مردم به سمت خرید کالای بدون گارانتی پرداخته اند.

مولف کتاب خدمات پس از فروش گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت و معدن و تجارت،سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه های مرتبط با محصولات نقش نظارتی در حوزه اجرای خدمات پس از فروش محصولات دارند اما قطعا این کافی نیست و اگر بخواهیم موضوع خدمات پس از فروش در کشور نهادینه شود نیاز به فرهنگسازی است تا مردم با حقوق واقعی خود از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش با کیفیت خوب حمایت کنند.

امامی گفت:خدمات پس از فروش مانند کمربند ایمنی خودروهاست که در صورت بستن کمربند با خیالی آسوده رانندگی میکنیم.اگر خدمات پس از فروش واقعی در محصولات جاری شود حتما دغدغه مصرف کنندگان رفع میشود.

حامیان

حامیان صنفی

حامیان علمی